català | castellano | english home   sitemap   contacte  
home www.uab.es home

Official Master > Master projects

Vanessa Moreno Lozano
Llorenç Cabós i Badia y su aportación a la psicotècnia catalana. Aplicación de las pruebas mentales en el marco escolar
Supervisor/s: Annette Mülberger

Dins del grup de pedagogs i reformadors que conformen el panorama escolar de la segona dècada del segle XX, aquest treball es centra en Llorenç Cabós i Badia, un personatge desconegut fins ara. L'aportació d'aquest mestre català a la psicotècnia dins del marc educatiu residexi en dos importants treballs: d'una banda, la promoció de la popularització de les proves mentals en el context barceloní, i d'altra banda, l'adaptació del test d'intel•ligència tant al castellà com al català. Tot i que les primeres traduccions del test de Binet i Simon ja s'havien realitzat amb anterioritat de la mà d'Anselmo González, les adaptacions de Cabós seran les primeres en adequar-se a la llengua catalana. Un altre dels punts més destacats del seu cas es que es tractarà del primer mestre d'escola sense formació científica que s'introduiexi en el món de la psicometria aconseguint al seu torn cert reconeixement. Part d'aquest èxit es deu al suport rebut per part de les autoritats locals, com la Comissió de Cultura, que es va encarregar d'editar els reactius efectuats per Cabós."

 

bottom