català | castellano | english home   sitemap   contacte  
home www.uab.es home

Màster oficial > Treballs de fi de màster

Antoni Libràn Vicente
La didàctica de les ciències a les escoles de Química aplicada a les arts i de Física Experimental de la Junta de Comerç de Barcelona (1826-1851). Relacions amb la didàctica socioconstructivista
Director/s: Carles Puig Pla
Data de lectura: 04-09-2012

L’objectiu principal d’aquesta recerca és l’estudi de la didàctica que s’impartia en les escoles gratuïtes de Química aplicada a les arts i de Física Experimental de la Junta de Comerç de Barcelona, en el període 1826-1851, per poder-la comparar amb el paradigma socioconstructivista present actualment en la didàctica de les ciències. El treball té en compte el context històric de l’ensenyament a Catalunya des de mitjans del segle XVIII fins a mitjans del XIX, així com les línies bàsiques de la didàctica socioconstructivista (a partir dels anys 60 del segle XX). L’aplicabilitat dels coneixements a un context quotidià és el punt de coincidència que s’ha trobat entre la didàctica de l’Escola de Química aplicada a les arts i la socioconstructivista. Aquesta coincidència sembla motivada pel propi esperit de formació de l’escola, ser una col·laboradora de les indústries més punteres del teixit econòmic català d’aquella època, com la del tèxtil, la del tintatge o la vinicultora.

 

bottom